Újszerű oktatási módszerek

A projekt neve: Újszerű oktatási módszerek a művészeti képzésben és a digitális oktatásban a Tinódi Lantos Sebestyén Református Iskolában”

Projekt azonosítója: EFOP-3.3.7-17-2017-00021

Támogatás összege (Ft): 66 768 897

Támogatás intenzitása: 100%

A projekt megvalósításának kezdete: 2018.05.01

A projekt fizikai befejezésének határideje: 2021.10.29

A projekt céljai

A projekt céljai a következő 5 pontban foglalhatóak össze:

  1. Újszerű módszerek a művészeti képzésben, különösen a zenei oktatásban és a vizuális művészeti képzésben. Ezek az újszerű módszerek alapvetően a digitalizációhoz köthető táblagépes kottaolvasás, zeneszerkesztés, zenemegosztást jelenti valamint a vizuális festészet rejtette lehetőségek kiaknázását. A módszerek célja, a művészeti oktatás felpezsdítése, még inkább élményszerűvé tétele.
  2. A digitális oktatási elemek hangsúlyossá tétele. A fentiek mellett a folyamaton online hatásosság és eredménymérés igazolja majd remélhetőleg módszereink eredményességét.
  3. A klasszikus kompetenciák fejlesztése újszerű módszerekkel, INNOVATÍV SZAKTÁRGYI ÓRAVÁZLATOKKAL évfolyamonként és tagozatonként állandó és kísérleti jelleggel. Az eredményeket folyamatosan mérjük és kiértékeljük és reményeink szerint a módszerek hosszú távon mérhető módon erősítik intézményünk rangsorát.
  4. Új XXI. századi módszerek és tematikák bevezetése, amelyek még nem vetették meg gyökerüket a köznevelésben. Ilyen többek között a fenntarthatósági ismeretek, pályaorientációs és önismereti foglalkozások és ismeretek bevezetése és oktatása.
  5. Az ötödik horizontális pillér pedig az élménypedagógia. Egyrészt minden tantárgy oktatásában erősítjük az élménypedagógiai módszereket, másrészt előtérbe helyezzük a drámapedagógiai foglalkozást. A drámapedagógiai hangsúlyos szerepe okán reményeink szerint olyan nélkülözhetetlen változások következnek be, mint például a megértés szintjének módosulása, fejlődése, attitűdváltás az érzelmi, megismerési tapasztalatok hatására, pozitív változás a szociális viselkedésben, kooperációs készségben, a nyelvi és egyéb kommunikációs tapasztalatok fejlődése, mások szükségleteinek és szándékának fel- és elismerése.

Összességében elmondható, hogy projektünk olyan hiánypótló és egyedi tevékenységeket tartalmaz, amelyek meghonosítják az innovatív, digitális módszerek használatát a hagyományos és az informális oktatásban, ezáltal a gyermekek érdeklődése fenntartható és a tanulási kedv növelhető.